12 Aralık 2013 Perşembe

DOST SOFRASI...

Merhabalar;

Bugün sizlerle sade bir sofra paylaşmak istiyorum,ana yemeği daha önce paylaştığım içli köfte olan bu sofram çok sevdiğim arkadaşlarım için hazırlanmıştı,hepsine buradan sevgilerimi yolluyorum:))


Bu sofradaki salataların tariflerini veriyorum;

ÖZEL EZME 
Bu tarifi çok sevdiğim kuzenim Burçak ablamda yemiştik ilk ve onun eşinin tarifi imiş,tadı damağımızda kaldı ve içli köfteyle muhteşem oldu,bence her türlü yemekle güzel olur.

Malzemeler;
- 1 demet maydanoz
- 1 demet taze nane
- yarım demet roka
- 2-3 yemek kaşığı biber salçası
-5-6 yemek kaşığı yazdan yapılmış domates sosu(veya salçası)
- 3-4 kaşık pul biber
- zeytinyağı
-2 diş sarımsak
- bolca nar ekşisi,süslemek için çam fıstığı

Yapılışı;
Yeşillikler incecik kıyılır kalan malzemeler de eklenerek karıştırılır(ben tuz kullanmadım çünkü salça zaten tuzluydu)




HAVUÇLU BROKOLİ SALATASI
Bu da benim favorilerim arasındadır,hem vitamini bol hem de diyet yapmak isteyenler için iyi bir alternatif:)

Malzemeler;
- Büyük bir brokoli
- 3-4 adet havuç
- 5 diş sarımsak
- tuz,bol limon
- zeytinyağı

Yapılışı;
brokoli ve havuçlar yıkanıp temizlenir ve çok kısık ateşte az miktar suyla(vitamin suyuyla birlikte gitmesin diye sadece çok az su koyup çektiriyoruz)pişirilir.Pişerken yarım limonu da dilimleyip içine atarsak brokolinin kokusunu alıp hoş bir lezzet veriyor.Sonra da bir kapta tuz,limon,sarımsak,zeytinyağı karıştırılıp brokoli havuç karışımının üzerine dökülür.




KURU DOMATES SALATASI



Malzemeler;
- 2 kase yazdan kurutulmuş domates
- bir tutam kekik
- zeytinyağı

Yapılışı;
Domatesler önce 1 saat kadar suda bekletilir,sonra bir tencereye alınarak üzerine zeytinyağı dökülür ve kekik de eklenerek kısık ateşte yumuşayana kadar pişirilir.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder